" Mersin'in tek resmi eğitim kurumu "

ANDROİD KURSU

Android Eğitimi




2007’deki ilk dağıtımından kısa bir süre sonra hızlı bir şekilde yaygınlaşan Android, Linux’ü temel alan, çok çeşitli mobil aygıtlar için tercih edilen bir platform haline gelmiştir. Android için uygulamalar, çoğunlukla popüler programlama dili olan Java ile yazılmaktadır. Ve yapılan uygulamalar artık hayatımızda oldukça önemli bir yer almıştır.

Bu eğitimde Google tarafından geliştirilen Android Studio ve emülatörü kullanılarak Android uygulamaları programlamayı tanıtan teknik bir alacaksınız. Android üzerinde yeni projelere başlayan veya mevcut uygulamaları idame ettiren programcılar için uygundur.

Günlük hayatta olmazsa olmaz hale gelen uygulamaları artık sizlerde yazabilecek ve satışını yaparak gelir elde edebileceksiniz.



Bu Eğitimde Neler Öğreneceksiniz


Android uygulamaları geliştirmek için kullanılabilecek araçlar

Android işletim sistemi mimarisi

Android cihazlarda bileşenlerle çalışın.

Android mobil cihazlar için etkili ve çekici uygulamalar tasarlamak için Android SDK ve API araçlarını kullanın.

Java dil sınıfları ve Android işletim sisteminde çalışmak üzere oluşturulmuş nesneler

İlginç Android uygulamaları yazmak için gereken bilgi



Bu Eğitime Kimler Katılmalı


Araç setini genişletmek ve iş, eğitim veya kişisel kullanım için Android uygulamaları geliştirmede uzmanlaşmak isteyen yeni ve deneyimli uygulama geliştiricileri

Mobil uygulama geliştiricisi olarak kariyer arayan geliştiriciler

Mobil uygulama geliştirmede yeni olanlar

Bir uygulama oluşturmaya başlayan ve tüm parçaları bir araya getirmek için yardıma ihtiyacı olan herkes




Eğitim İçeriği


1. Android™ ‘e Giriş

Telif hakları ve hukuki konular

Gerekçe ve tarih

Donanım

Yazılım versiyonları

Mimari

The Dalvik VM

Uygulamalar

Güncel Android platformları

Telefon ve tablet


2. Geliştirme Ortamı


Emülatör ortamı

Android Studio’da ilk proje

Android Studio’dan AVD’yi Oluşturma

Projemizi işletme


3. Android’de java kullanımı


OO kavramları değerlendirmesi

Java dili değerlendirmesi

Android sınıflarına giriş

Android bileşenleri

Diğer Android sınıfları

Uygulama güvenliği

The Manifest File – Public API


4. Geliştirici Araçları


SDK araçları

Android Debug Bridge - ADB

Android Device Monitor

Dalvik Debug Monitor Service - DDMS

The shell

logcat

Android lint

SD kart

Peki gerçek bir aygıt?

Android Aygıt Seçici


5. UI - XML’de Düzenler ve Görünümler


Aktiviteler

Görünümler

Düzenler

UI bileşenleri için XML kullanımı

Widgetlar

Literal değerleri sıralama ve kullanma


6. UI – Java’da Düzenler ve Görünümler


Düzenler, Widget idleri ve R.java

Literal değerleri kullanma (tekrar)

Olayları ele alma

Yeni değerler alma ve kurma

ListViews


7. UI - Menüler


Menüler

XML’deki Menüler

Seçenekler menüleri için kod

Bağlam menüleri için kod


8. UI - Aktivite yaşam döngüleri


The 'back stack'

Aktivite yaşam-döngüleri ve geri-aramalar

Saving state

Persisting state

Launching a new activity

Manifest file’da aktiviteleri açıklama


9. Hizmetler ve Alıcılar


Bir Hizmet Nedir?

The IntentService class

Manifest file Hizmetleri Açıklama

Durum çubuğu ve bildirimler

Broadcasts and BroadcastReceivers


10. İçerik sağlayıcıları


Standart sağlayıcılar

Verileri sorgulama ve değiştirme

URI’ların kullanımı

query() yöntemi

Veri girme, silme ve güncelleme

Başka bir threadde veri sorgulama ve geri alma

Kendi içerik sağlayıcınızı yazma


11. Ağ Erişimi


Genel Bakış

Bağlanabilirliği kontrol etme

Internet erişimi

Bluetooth

Wi-Fi Direct ve NFC’ye Giriş


12. Veri Erişimi


Dahili Depolama – özel veriler

Harici Depolama - kamusal veriler

İstiktarlı hal


13. SQLite


SQLite Nedir?

SQLite veri-tipleri

SQLite tablo tanımları

SQLite veri işleme Android’de SQLite Kullanma

SQLite Kullanma

Bir İçerik Sağlayıcısı ile SQLite Kullanma

ADB ve sqlite3 Kullanma


14. Aygıtlar ve Harici Servisler


Telefon (Ses) İletimi

Bir kamera kullanma

Location : GPS

Google Haritalar’a Giriş


15. Daha İleri UI Konuları


Donanım çeşitliliği için tasarımlama

Çoklu düzenleri kullanma

Fragmanlar

İşlem Çubuğu


16. Sınama


Neyi sınamalıyım?

Platformları sınama

Android JUnit uzantıları

UI Uygulaması Exerciser Monkey

monkeyrunner

Diğer araçlar


17. Yayımlama


Yayımlama süreci

Signing

The Generate Signed APK Wizard

ProGuard

Versiyonlama

Android Asset Packing Tool - AAPT

Android Market / Google Play

Android Geliştirici Konsolu


18. Java’nın Ötesinde


Diğer geliştirme teknikleri

Native Kod

Native Development Kit - NDK

Mono - C#

Android için Scripting Layer - SL4A